Olomoucký kraj vydal povolení k odstranění nebezpečného přechodu v Přerově

Olomoucký kraj vydal povolení k odstranění nebezpečného přechodu v Přerově

Olomoucký kraj povolil odstranění nebezpečného přechodu pro chodce na silnici I/55 v Přerově v ulici Bratří Hovůrkových. Ten už deset let nesplňoval bezpečnostní normy a vystavoval pěší infarktovým situacím. Na nebezpečnou „zebru“ upozorňoval Olomoucký kraj tamní radnici opakovaně. Zároveň hejtmanství připomíná, že na nové přechody mohou radnice i magistráty čerpat krajské dotace.

„Dotyčný přechod pro chodce nesplňuje bezpečnostní normy, hlavně co se týče délky. Bohužel za celou dobu, kdy město o problému vědělo, nebyly tyto nedostatky odstraněny. Z důvodu zachování bezpečnosti chodců tak krajskému úřadu nezbylo než vydat povolení k odstranění přechodu,“ vysvětlil situaci František Pěruška z odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Olomouckého kraje.

Problematická délka přechodu způsobovala chodcům i řidičům bezpočet nebezpečných situací. Lidé museli „zebru“ přebíhat, řidiči zase před chodci, kteří neodhadli čas nutný pro bezpečné přejití široké vozovky, prudce brzdili. Kraj vedl s přerovským magistrátem několik jednání o nápravě situace. A ačkoli to jsou právě místní samosprávy, které za stav přechodů odpovídají, dodnes k nápravě nedošlo.

728x90

„Jedná se o poslední nebezpečný přechod v Olomouckém kraji. Všechny ostatní z celkových čtyřiceti byly v minulých letech upraveny tak, aby normám odpovídaly, a to například stavbou přechodového ostrůvku,“ dodal Pěruška. Podle dat Observatoře bezpečnosti silničního provozu jsou to právě přechody bez ostrůvku, kde dochází k největšímu počtu nehod – odehraje se na nich 65 procent všech kolizí mezi auty a chodci.

Olomoucký kraj na bezpečnosti chodců pracuje dlouhodobě. Zmíněné opatření, tedy zrušení přechodu pro chodce, je krajním řešením, k němuž odborníci přistupují jen z mimořádně závažných důvodů. Strategie krajského úřadu staví hlavně na posilování pasivní bezpečnosti chodců. I proto hejtmanství nabízí speciální dotační titul, z něhož mohou obce i města stavbu nových „zeber“ hradit. Jen vloni bylo zájemcům k dispozici zhruba deset miliónů korun.

Po vydání Stanovení místní úpravy provozu a jeho následném rozeslání a zveřejnění dne 5. 8. 2024 se město Přerov ještě týž den ozvalo s návrhem řešení situace a s žádostí o provizorní přechod pro chodce.


TIP: Sháníte nové auto na operativní leasing?
 
Vyplňte krátký formulář a poptejte ho. Vybereme pro vás ty nejlepší a nejvýhodnější nabídky. Anebo si vyberte z aktuálně dostupných aut sami.
 
Chci operativní leasing!
 

Podobné příspěvky


Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění