Pořízení staršího vozu je samo o sobě správným rozhodnutím. Ceny automobilů klesají závratnou rychlostí a již po pěti letech provozu se pohybují na polovině původní částky. Problém může nastat v případě nákupu „na ulici“. Převod je díky legislativním změnám snadný a prohlídku technického stavu vozu zajistí nezávislý servis – mnohem problematičtější je právní stránka. Prověřit vůz není levné, a navíc se vždy nelze dostat ke všem potřebným údajům.
Statistiky hovoří jasně. Roste počet tzv. problematických automobilů, které se jejich majitelé snaží prodat i navzdory exekuci. Poznávacím znamením může být mnoho záznamů o změně majitele v krátkém časovém horizontu, přičemž adresa posledního je vedena na městském úřadě. Fikaní dlužníci se často prodají auto několika „bílým koňům“ a doufají, že se při následném prodeji nový majitel neprověří záznamy dostatečně do minulosti. Pokud si někdo vozidlo koupí, může mu ho kdykoliv zabavit exekutor. Autobazary si na tuto metodu dávají pozor, a proto při nákupu ojetiny riziko nehrozí.
Autobazar Praha Výhybka se v minulosti se setkával také s pokusy o prodej „dvojčete“. Pachatelé se snažili prodat odcizené vozy, do nichž navařili vyříznuté části karoserie z identických vozů havarovaných v ČR. Podvody se vždy podařilo odhalit díky důkladné prohlídce karoserie.
Další z řady běžných podvodů jsou snahy o omlazení vozu, zfalšování servisní historie a zatajování skutečnosti, že vůz v minulosti havaroval. Zatímco pro zkušeného technika z autobazaru, který si na zmíněné nešvary dává pozor, si laik ničeho podezřelého nemusí všimnout. Podvodníci se mnohdy ohání důvěryhodně vyhlížející servisní knížkou – s padělaným razítkem servisu, který ukončil činnost ještě před tím, než byly provedeny záznamy.
Zda se přes výše uvedená rizika přesto rozhodnete pro pořízení ojetiny od soukromé osoby, nebo se raději obrátíte na solidní autobazar, který vám na vůz poskytne garanci a má přístup k mnoha evidencím a databázím, je na vašem uvážení.