Dacia si prý nechá spalovací motory jako poslední. Nafta v novém Dusteru nebude, pohon všech kol ano

Dacia je značkou, která nabízí auta, která nabízejí parádní hodnotu za peníze. Je to značka, která stále ve velkém sází na spalovací motory a má to tak být i nadále. Naftové motory už sice nenabídne, ale rozhodně se nechystá přejít výhradně na elektromobilitu. Toto a mnoho dalšího řekl před pár dny v Praze českým novinářům viceprezident značky Xavier Martinet.

Dacia Duster už koncem roku, ale bez nafty

Třetí generace oblíbeného modelu Dacia Duster se představí ještě letos. Kolem auta se ale zatím objevovaly pouze spekulace. Některé z nich ovšem viceprezident značky Dacia pro prodeje, provoz a marketing rumunské značky ukončil. Naftový motor by měly nahradit hned dvě pohonné jednotky, přičemž tou první má být verze na LPG a tou druhou nový hybridní pohon, který už dostal Jogger. Ten se však v ČR zatím oficiálně neprodává, na trh přijde v příštím roce.

Přečtěte si také:  Dacia slaví. Její prodeje vzrostly za prvních 9 měsíců letošního roku o 16,7 %

Dacia Duster je v současnosti vůbec posledním modelem značky, která naftový motor má, a i u mateřského Renaultu jej v osobních modelech značky už nenajdeme, zůstal pouze v užitkových vozech.

Co naopak potěší, je fakt, že i nová generace Dacii Duster bude mít pohon všech kol a to navzdory tomu, že bude stát na koncernové platformě CMF-B. Co je na tom divného? Vlastně všechno, protože doposud žádný vůz (ani Renault ani Dacia), který na této platformě stojí (a to jsou všechny nové modely), pohon všech kol nemá. Zda bude čtyřkolka mechanická anebo bude zadní nápravu roztáčet elektromotor, to Martinet neprozradil.

Dacia představí v roce 2024 několik novinek. Přijde například nový Duster či elektrický crossover

„Spalovacích motorů se nevzdáme“

Co ovšem Martinet prozradil, je to, že konec prodeje spalovacích motorů Dacia nechystá. Podle magazínu Aktuálně.cz viceprezident na setkání doslova řekl: „Když to řeknu trochu brutálně, v roce 2033 budeme poslední značkou se spalovacími motory.“ Nepůjde ovšem o stejné motory, které značka používá dnes. Podle Martineta bude dále rozvíjet pohon na LPG, ale také využívat hybridizaci (zejména mild-hybridy a full-hybridy).

Přečtěte si také:  Dacia Duster už není nejlevnějším SUV v ČR. To nejlevnější se dostane pod 400 tisíc korun

Až Evropská unie donutí značku vyrábět elektromobily, vyrobí prý Rumuni elektrické Sandero nebo elektrický Duster a opět budou levnější než konkurence.

Celý článek „Dacia si prý nechá spalovací motory jako poslední. Nafta v novém Dusteru nebude, pohon všech kol ano“ si můžete přečíst zde.


TIP: Zdražují vám neustále povinné ručení? Zkuste si spočítat nové.

Využijte naši kalkulačka autopojištění.


Podobné příspěvky


Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění